Aventura in Yosemite

Statele Unite ale Americii au o mulțime de parcuri nationale și Monumente Naționale . Yosemite din statul California este doar unul dintre ele, dar, probabil, cel mai cunoscut și cel mai inspirativ pentru o mulțime de oameni din intreaga lume. Acesta are multe de oferit vizitatorilor sai care vin aici în tabără,o excursie pe jos sau   alpinism. Am campat aici pentru câteva zile și a făcut o mulțime de drumeții înconjurati de peisaje uimitoare si roci de granit, pe urmele oamenilor celebri ca John Muir. Nativii americani au fost aici aproximativ 4000 de ani în urmă, și e considerat un loc “magic”. Nativii au plecat acum, dar magia rămâne.

Half Dome

Dis de dimineață, am început de la centrul de vizitare alt. 1200 m,  o excursie la “Half Dome” (alt. 2695 m). O mulțime de roci si lacuri au nume speciale în vale, deoarece se aseamana cu o cupolă împărțită în jumătate, deși oamenii de știință cred că niciodată nu a fost într-adevăr o stâncă “dom complet”. Această excursie mi-a luat aproximativ 10 ore dus-întors. Broșura o descrie ca “o excursie obositoare, cu vederi de neegalat …”. A fost în jurul valorii de 28 de grade  în acea zi, astfel încât a trebuit sa iau suficienta apa.

Aventura in Yosemite

Prima etapă a acestei excursii a fost de-a lungul râului Merced și în pădurile de brad gigant. În acest peisaj stancos, un râu înseamnă … cascade! Într-adevăr, nu după mult timp am început   “traseul ceață”, un traseu până la Vernal Falls . Acest traseu este întotdeauna alunecos și puteți auzi cascada atunci când vântul suflă în direcția cea bună “Nevada Falls” (1801 m). Un pod de trecere pe partea de sus a cascadei permite   vederi spectaculoase. Dar noi am vazut doar pe jumătate.

De aici, traseul Half Dome ne duce la gigantele stanci, cum ar fi “Liberty Cap” (2157 m). Tot aici am putut vedea piscuri înalte, dar, desigur, am fost concentrati pe “Half Dome” punctul nostru final, care a fost vizibil din direcții diferite. Traseul acum ne-a dus prin păduri dese de brad, și a fost lent ascendent. Când am ieșit din păduri, Sierra Nevada a fost vizibila.

În cele din urmă am ajuns la baza “Half Dome”. De aici, adevărata muncă a început! Panta este de aproximativ 60 de grade, în mod clar prea mult pentru a fi capabiil să mergem mai departe. În acest scop, sunt săpaturi în stâncă, și o pereche de cabluri de oțel conectate la acestea și va permit să mergeti pe stâncă (nu uitați să va puneți mănuși). Scândurile de lemn vă permit să va odihniti un pic. Și ca să fiu sincera, este obositor! Când esti pe stâncă, vântul suflă în fața ta și atunci când te uiți la stânga sau la dreapta ta, tot ce se poate vedea este granitul. Mi-a luat ceva timp pentru a ajunge la partea de sus ( cred ca aproximativ 30 de minute), dar recompensa pentru această “suferință”, a fost ridicata: Vederea de sus e superba si ai un sentiment ceresc. Nu este mult spațiu pe partea de sus, dar chiar și aici veverițele ajung  să fure o parte din prajituri sau sandwich-uri. Am băut multa apă, deoarece am fost aproape deshidratata de la urcare.

Aventura in Yosemite

Dar aventura noastră nu s-a terminat încă. Cand ne-am dus în jos (din nou cablurile de oțel), am fost opriti la aproximativ jumatatea drumului. Cineva a căzut inconștient  între cabluri. Nimeni nu a putut continua drumul inapoi. Ne-am oprit și ne-am asezat pe una din scandurile de lemn, dar pot să vă asigur că nu e ușor și – pentru mine, cel puțin – a fost o experiență înfricoșătoare. Dar am avut o altă problemă.Trebuia sa fim înapoi la timp pentru a prinde autobuzul în vale. Așa că a trebuit să găsim o modalitate sa coboram de pe stâncă. După ce am vorbit cu echipa de salvare, ei ne-a permis să trecem de omul căzut, în afara cablurilor, care mergeau foarte încet. Aceasta este o parte din această aventura pe care nu aș vrea să o fac din nou, pentru ca a fost destul de periculos. Până când am ajuns jos, un elicopter a aterizat în apropierea bazei “Half Dome”. N-am auzit ce s-a intamplat cu acel om nefericit, dar sper ca a supravietuit.

Acum, era  un pic cam târziu să mă întorc, și am decis să merg un pic mai repede, la urma urmei era drumul în jos. În ultimele două ore, am rămas fără apă (am terminat toti cei trei litri). Imaginați-vă fericirea noastră atunci când am văzut o fântână cu apă potabilă, după o oră sau mai mult de drumeție. Aceasta a fost, probabil, cea mai buna apa băuta vreodată. Am ajuns la timp la autobuz și a mers la pizza în centru. Și asta a fost o altfel de stare de bine.