Chile, o experienta suprarealista

Acesta este unul din principalele motive pentru care am mers in Patagonia, în primul rând: pentru a vedea culmile muntoase ale celebrului Torres del Paine din Parcul National Torres din Chile. Cum de multe ori am vazut aceste imagini, și totuși acum că am fost cu adevarat aici, realitatea e fantastica. De multe ori am simtit ca ma aflu într-un vis, intr-un cadru natural perfect, unde totul este frumos și liniștit, dar, de asemenea, atât de diferit încât a devenit un pic ciudat – doar durerile de la nivelul picioarelor, după câteva zile de mers pe jos m-au adus înapoi la realitate, dar noaptea, când dormeam în cortul meu, visele s-au întors și auzeam sunete de cai galopand de lângă cort.
Sună un pic “ireal”? Ei bine, acest loc are un aspect ireal, voi încerca să explic …

Am ajuns cu catamaranul, după o excursie fantastică, cu vedere la “Los Cuernos” și “Grande Paine” și un peisaj montan frumos. Vremea a fost superba – cer albastru și soare – nu ne-am așteptat. Campingul de lângă lac cu peisaje minunate în jur a fost începutul   viselor și experiențelor  suprarealiste.

Grey Glacier

Ziua 1 – Dupa 2 ore de mers pe jos de-a lungul râului Grey, un râu cu aisberguri plutitoare și care într-adevăr arată gri (dar toate râurile glaciare arata asa) am ajuns la punctul cel mai inalt al raului. Ultima parte a fost destul de stancoasa si batea vantul, experiența de a sta pe varful unei stanci si sa admiri un ghețar mare, a fost cu adevarat suprarealista..
De-a lungul drumului, în timp ce ne-am plimbat, am baut din fluxul de apă de munte, pură, rece și gustoasă.

Valea franceza

Ziua 2 – aproximativ 20 de kilometri sau mai mult de mers pe jos de-a lungul văii franceze … După câteva ore, am ajuns la punctul Lookout – vederi minunate ale Grande Paine, cel mai înalt munte din parc și întotdeauna acoperit cu zăpadă și ghețari. Am stat pentru câteva ore acolo și am văzut poate 10 avalanse de zapada – chiar și una care a durat 5 minute -alta experiență suprarealistă!
Calea de întoarcere a fost lunga si obositoare, dupa fiecare curba am sperat să văd corturile noastre…

Torres del Paine!

Ziua 3 – O altă zi plină de drumeții, de data aceasta spre refugeo Chileno  și Muntele Torres! Punctul culminant al călătoriei a fost Torres, aceasta este experienta suprarealista nr. 3. Am urcat prima oră tot drumul apoi pe un platou care duce la cabana de munte “refugeo Chileno”, un loc lângă un râu și cu vedere la mare. Pentru a vedea turnul de nord de asemenea, am mai facut o excursie pe jos de o oră sau ceva mai mult, ultima parte, alpinism peste stanci mari. Am fost plina de energie în acea zi și relaxata, la refugeo Chileno pentru aproximativ 2 ore, bucurându-ma de peisaje, sunete, mirosuri, viața frumoasa din munți.
Pe drum ne-am oprit sa studiem florile de munte si pasarile – un mediu dur și o natură diversă!Vremea a rămas frumoasa timp de 3 zile – un alt vis care a devenit realitate.