Franta, o poveste de dragoste

Pentru cei care nu vor sa calatoreasca foarte departe, o vacanta in Franta este binevenita. Nu numai ca este perfecta din punct de vedere al timpului pierdut pe drum, dar este si destul de economica. Cu aceste lucruri in minte, am luat in considerare sa vizitam Franta. Iata ce locuri am vazut si cat de minunat a fost.

Cunoscut ca fiind unul dintre cele mai romantice oras din lume, Parisul este un oras la superlativ, cum nu sunt multe orase. Am vizitat catedrala Notre Dame, in toata splendoarea ei, am privit turnul Eiffel la rasarit, in lumina soarelui, la apus si bineinteles, noaptea, pentru a ne bucura de privelistea oferita de fiecare moment al zilei. Ne-am bucurat de o excursie de-a lungul Senei si am vizitat magazinele. Nu numai ca am avut o alternativa la experienta shoppingului in comparatie cu alte destinatii, dar a fost grozav sa cunoastem oamenii si sa gustam din deliciile culinare franceze.

Paris

Franta, o poveste de dragoste
Cred ca e corect sa spunem ca Normandia poate fi insumata cu aceste trei cuvinte: camembert, cidru si vaci. Ne-am descoperit impresionismul interior vizitand gradina lui Monet, Giverny, si am mancat delicioase fructe de mare la Trouville si Honfle, si apoi am admirat arhitectura gotica a bisericilor din Rouen.
Tota lumea stie ca sudul Frantei e cel cu mult soare,  bogat, si cu deliciile gastronomice care te fac sa-ti lase gura apa numai cand te gandesti.

Normandia

Franta, o poveste de dragoste

Ne-am pierdut prin campurile de lavanda, padurile de castani, livezile de mere si maslinii deliciosi. L-am urmat pe Van Gogh in jurul Arlesului, in locurile unde el picta unele din cele mai frumoase peisaje. Am mers cu bicicleta pe incantatoarele dealuri din Digne-les-Bains apoi ne-am bucurat de gustul unei cafele. Este corect sa spunem ca Provence este cu siguranta cea mai demodata poveste de dragoste care nu se sfarseste niciodata.

Daca nu ati stiut, Valea Loarei a fost inclusa de catre UNESCO ca fiind unul dintre cele mai vechi situri istorice din lume. Am explorat aceasta minunata regiune pe jos, am vizitat pitorescul Amboise, situat in sudul Loarei, unde Leonardo da Vinci a trait ultimii ani, sub patronajul lui Francois I. Alte locuri care au meritat tot timpul si atentia au fost Chateau de Blois, Chateau de Chambord si Château de Chaumont.

Valea Loarei

Franta, o poveste de dragoste

Ultimul loc pe care l-am luat in considerare in vizita noastra este Dordogne, cu peisajele superbe, orasele deluroase si padurile verzi. Stiati ca francezii se refera la Dordogne ca fiind casa celor doua pasiuni culinare ale acestora, foie gras si trufele negre? Zona este faimoasa si pentru picturile rupestre, castelele fortificate. Am vizitat Sarlat-la-Caneda , aflandu-ne in cel mai atractiv oras medieval din Franta, apoi am explorat siturile preistorice din Vezere Valley. Varietatea atractiilor ne-a determinat sa mai ramanem si peste weekend.