Suedia, vacanta in cer

Drumul de la Geneva la Montreux urmeaza granitele lacului Geneva. Dupa o scurta vizita in frumosul oras Laussane, cu oprire la catedralele superbe ale Suediei, am plecat spre Montreaux, ca sa vizitam faimosul castel Chillon, si sa plecam pentru cateva ore in munti. Castelul Chillon, construit pe o stanca in Lacul Geneva, pare mic de la distanta, dar cand  vizitezi numeroasele camere, celule, trecatori si turnuri, devine clar ca e o imensa fortareata. In trecut, multi vizitatori se indragosteau de castel si imprejurimile lui, printre ei aflandu-se lordul Byron care a pus numele lui unui stalp al unei celule.

Trecatorile din lemn, care erau folosite de garzi pentru aparare, acum se clatina sub povara numerosilor turisti din toata lumea. De la statia Teritet la 15 minute pe jos de la castel, un cablu automat te transporta in 4 minute la statia Glion, de unde poti admira castelul inca o data, acum inconjurat de peisaje si munti. Ca sa admiram cu adevarat Alpii, a trebuit sa mergem mai sus, pana la locul numit ‘Rochers de Naye’, la o altitudine de 2041 metri. La sfarsitul calatoriei ne-am aflat in varful Rochers de Naye, iar de acolo, privelistea e absolut uimitoare. In varf, am vizitat gradina alpina, care are o colectie de flori montane care cresc numai in Alpi, dar si din toata lumea, Hymalaia, Anzi.

Ce m-a fermecat cel mai mult a fost schimbarea rapida de peisaj. Multimea norilor care se jucau cu soarele si umbrele muntelui rezultand de fiecare data un peisaj nou. Cand e senin poti vedea Eiger de sus. Clopoteii vacilor alpine sunt singura muzica pe care o poti auzi. O noua descoperire pe care am facut-o a fost un refugiu tibetan.

Suedia, vacanta in cerNe-am plimbat cateva ore, si am vazut lacuri care dispareau complet in ceata. Cand am auzit ultimul tren, ceata se ridicase deja si in gara. Dar excursia nu se terminase inca. Cand am ajuns in Glion, ploua, dar am decis sa mergem in Montreaux. E un drum usor de urmat, dar in conditii ploioase e alunecos. E un drum pe care o sa mi-l amintesc multa vreme.

Am mers in Montreux la cina, admirand tunetele si fulgerele deasupra lacului, dintre palmierii unei terase de langa lac. Eram putin obositi, dar ne-am imbogatit cu noi experiente.