Un taram mirific!

Dintotdeauna am visat sa vizitez tara faraonilor dar nu m-am gandit niciodata ca voi ajunge sa escaladez una dintre cele 7 minuni ale Antichitatii, marele mormant al faraonului Keops, si sa admir Sfinxul, maretul paznic al piramidelor.
Si totusi visul meu a devenit realitate intr-o dimineata de aprilie a anului 2011, cand dupa un zbor de aproximativ 4 ore am coborat din avion in Sharm el Sheikh, o renumita statiune turistica din Egipt. Va puteti imagina ce incantata am fost cand dupa ce am parasit infrigurata noastra Romanie , am aterizat intr-o tara exotica cu temperaturi tropicale.
Egiptul iti creeaza impresia ca te afli intr-o alta lume, cu oameni binevoitori si peisaje mirifice. Desi multi dintre locuitorii acestei tari sunt foarte nevoiasi, niciodata, nu ar ezita sa iti adreseze un sfat sau o vorba buna.
Dupa ce ne-am acomodat cu hotelul si locurile dimprejur, ne-am hotarat sa mergem intr-un safari prin desert unde am putut vedea camile in salbaticie dar si sa facem o plimbare cu suratele lor mai indomesticite. Deasemenea am avut ocazia sa inotam cu pestisorii multicolori ai vestitei mari rosii, care odata a fost despicata in doua de catre Moise pentru a elibera poporul lui Dumnezeu din sclavie.
Un taram mirific!
Punctul culminant al vacantei noastre in Egipt a fost reprezentat de excursia la Cairo, imensa capitala a Egiptului. Acest putin timp petrecut in aglomerata metropola nord-africana a fost pentru noi o experienta unica si de neuitat in care am avut posibilitatea sa intalnim locuitori egipteni si sa ne facem o mica idee despre felul in care traiesc si interactioneaza unii cu altii. De asemenea am avut ocazia sa vizitam marele muzeu al civilizatiei antice egiptene, unde am putut admira numeroase vestigii valoroase precum sarcofage si mumii umane animalice. A urmat o memorabila croaziera pe Nil.
Vizita noastra in Cairo a luat sfarsit pe platoul Gizeh unde am admirat si contemplat uimitoarele minuni ale Antichitatii. Maretul Sfinx si nepretuitele piramide pareau ca ne zambesc si ca ne asteaptau de cand lumea. Mai mult decat atat am reusit sa spulber un mit, potrivit caruia toti cei care calca in mormintele faraonilor sunt blestemati pe viata. Astfel am ajuns sa escaladez marea piramida a lui Keops si sa admir mormantul din interior.
Egiptul este o tara minunata cu oameni calzi si minunati, dar si un pamant magic plin de istorie. Astfel la final as vrea sa va marturisesc ca la cateva luni dupa prima noastra vacanta in Egipt, ne-am reintors in aceasta minunata si incredibila tara. Si desi am petrecut deja doua sejururi de neuitat, nu am ezita niciun moment sa alegem sa revizitam aceasta tara nemaipomenita.